Dako CZ: Zažíváme boom, hledáme nové zaměstnance

Výrobce brzdových systémů a komponentů pro kolejová vozidla Dako CZ z Třemošnice na Chrudimsku chystá regionální náborovou kampaň. Chce přijmout i navzdory koronakrizi několik desítek nových zaměstnanců. Měli by pracovat na montáži a v novém servisním centru, které bylo otevřeno v červnu. Spolu s nimi plánuje přijetí dalších technicko-hospodářských pracovníků. Firma tak reaguje na renesanci železniční dopravy, díky které vzrůstá počet zakázek. Místním kovákům se podařilo vyjednat i plošné navýšení mezd.

Podle předsedy ZO OS KOVO DAKO Třemošnice Michala Vaňháta by nábor mohl pomoci vyřešit stávající nedostatek kvalifikovaných zaměstnanců. „Bylo by fajn nabrat schopné lidi, a to nejen pro rozšíření servisního střediska a montáže. Pokud chybí zkušení zaměstnanci, je obtížnější plnit plánované zakázky a řeší se to jako jinde agenturním zaměstnáváním, což podle nás není dobře,“ zdůraznil předseda Vaňhát.

V Třemošnici pracuje okolo 500 zaměstnanců. Mezi odboráře patří asi třetina z nich. Členové výboru místní ZO se připravují na nadcházející kolektivní vyjednávání. Kolektivní smlouvu mají sjednanou do konce roku a čeká je návrh nové na příští rok. „V KS máme řadu benefitů, které se nám daří každoročně obhájit. Zejména jde o pět týdnů dovolené, dotované stravování, 13. a 14. plat, výhodné telefonní tarify i pro členy rodiny nebo finanční bonus při odchodu do důchodu. V poslední KS se nám poprvé podařilo vyjednat celoplošné navýšení mezd formou zajímavého jednorázového bonusu, a to všem zaměstnancům stejnou částkou,“ uvedl šéf místních odborů.

Ještě před vypuknutím pandemie Covidu-19 byla v závodě rozšířena montážní hala, což umožní zvýšit výrobní kapacitu. V současnosti se v ní instaluje první automatizovaná linka. Na místě bývalé prototypové dílny vzniklo servisní centrum, které rozšíří poskytování servisních služeb zákazníkům. Zaměří se na opravy většiny typů brzdových systémů a komponentů.

Dako CZ vloni překonalo miliardový obrat, vytvořilo zisk po zdanění 135 milionů korun a v růstu by mělo pokračovat i letos. Nové zakázky má aktuálně pro polské, slovinské a indické dopravce. Společnost ani v jarních měsících při první vlně pandemie a omezení ekonomiky nepřerušila výrobu. Svoji produkci ze 70 procent vyváží. Většinovým vlastníkem podniku je společnost Czechoslovak Group. Druhým akcionářem je společnost Tatravagónka Poprad. Firma dodává brzdové systémy a komponenty pro nákladní a osobní vozy, příměstské jednotky, lokomotivy, vozy metra i tramvaje.

(ČTK, mia)

Print Friendly and PDFTisk, PDF, odeslat e-mailem