Odbory se umí mediálně prosadit

Média si všímají nového směru, kterým se odbory prezentují veřejnosti. Jejich styl stále více připomíná uhlazené lobbisty, všímá si dnešní vydání magazínu Ekonom.

Uznání médií se dostává profesionálnímu přístupu odborářů, kteří při vyjednávání argumentují propočty, statistikami, připravují strategické plány a odborné studie. Samostatnou kapitolu pro sdělovací prostředky představoval zářijový mítink ČMKOS za „Konec levné práce“. „Například zářijové setkání ČMKOS byla jedna velká show, přesně naplánovaná a dramaturgicky zpracovaná,“ okomentoval pro magazín Ekonom kampaň odborů politolog Lukáš Jelínek.

Novináři přirovnávají sjezdy českých odborů v posledních letech k promyšleným firemním prezentacím po vzoru amerických velikánů, jako byl třeba Steve Jobs. Oceňují také snahu odborů domluvit se s vládou i se zaměstnavateli. Jako důkaz z poslední doby se uvádí dohoda na kompromisní podobě novely zákoníku práce. „Propracovaný marketing přináší odborářům výsledky v podobě nárůstu zájmu o členství a odbory v posledních letech vznikají i v podnicích, které je dosud neměly,“ komentuje periodikum Hospodářských novin dobrou práci odborářů.

Print Friendly and PDFTisk, PDF, odeslat e-mailem