Zetor Tractors, a. s., přesune výrobu z Havlíčkova Brodu do Brna

Firma ZETOR Havlíčkův Brod a.s., ve které působí stejnojmenná ZO OS KOVO, se rozhodla do února ukončit svou existenci.

Větší část výroby chce přesunout do brněnského areálu společnosti. Z malé části pak bude zajišťována některými stávajícími dodavateli. Zetor Havlíčkův Brod, a. s., je dceřinou společností Zetor Tractors, a. s., a zaměřuje se na výrobu skříňových a rotačních dílů, ozubení, hřídelí, vík a svařenců pro traktory. Součástí produkce závodu je i výroba širokého sortimentu náhradních dílů pro traktory značky Zetor.u „Bohužel, v situaci ostré konkurence a tlaku na ceny je konsolidace výroby jedinou reálnou cestou, jak zůstat dlouhodobě konkurenceschopnými,“ uvádí Marián Lipovský, člen představenstva Zetor Havlíčkův Brod, a. s. „Všem zaměstnancům bude nabídnuto odstupné nad rámec zákonných podmínek. Současně jsme připraveni jim poskytnout poradenství při hledání nového zaměstnání a ve spolupráci s úřadem práce se i finančně podílet na jejich rekvalifikaci. Ve hře je také možnost pracovního uplatnění ve společnosti Zetor Tractors, a. s., v Brně, kde díky přemístění výroby vzniknou nová pracovní místa,“ dodává Marián Lipovský. Přesun výroby má probíhat podle předem stanoveného harmonogramu bez vlivu na plynulost dodávek.

Podle Jana Teleckého, předsedy ZO, situace není tak růžová, jak ji líčí zástupce vedení firmy. "Záleží na tom, jak se to prezentuje, " říká. "Nabízí se nám buď klasické odstupné, tedy dva měsíce výpovědní lhůta + tři platy, nebo tzv. model nula + šest při výpovědi individuální dohodou." Dohoda znamená okamžitý odchod a odstupné ve výši šesti platů. Že se bude hromadně propouštět, dalo vedení firmy vědět lidem zhruba měsíc předem. Několik pracovníků, kteří měli možnost sehnat si jinou práci, již této dohody využilo. Možnost místa přímo v Brně, kam se výroba přesunuje, byla zatím údajně nabídnuta jednomu člověku. Možnost zaměstnání přímo v regionu je však komplikovaná, práce je málo. Zatím se měla ozvala pouze jedna místní firma, která by měla o část pracovníků zájem, znamenalo by to však dojíždění i 25 - 30 kilometrů denně. 

 

 

Print Friendly and PDFTisk, PDF, odeslat e-mailem